.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




vineri, 16 noiembrie 2018

Provocare muzicala (15) - Vaughan Williams: "The Lark Ascending "



Întâmplător am dat de o pastorală a compozitorul Ralph Vaughan Williams..
O piesă frumoasă cu putere trascendentală , inspirată de poemul "Se-nalță ciocârlia" ( The Lark Ascending) a lui George Meredith.
Eu, nu știu a gândi în timpul unei simfonii ci, numai închid ochii bazându-mă pe felul cum îmi rezonează lăuntru...
Pentru că nu am pregătire muzicală ca s-o explic în termeni adecvați...tac!
"Zborul apoteotic al păsării devine astfel un simbol al vieții, al unui armonios echilibru între om și natură.
Este o biruință a spiritului care, în avântu-i extatic, înalță un imn de slavă lutului în care a prins ființă:


"Căci pasărea ce umple cu trilurile ei înaltul cerului,
Dragostea pentru pământ și-o cântă."




***

"He rises and begins to round,
He drops the silver chain of sound,
Of many links without a break,
In chirrup, whistle, slur and shake.

For singing till his heaven fills,
'Tis love of earth that he instils,
And ever winging up and up,
Our valley is his golden cup
And he the wine which overflows
to lift us with him as he goes.

Till lost on his aerial rings
In light, and then the fancy sings."


:D ...Greu cu ce-mi traduce Google...Asa-mi trebuie daca nu am invatat limba engleza!


(El se ridică și începe să rotunjească,
El lasă lanțul de argint al sunetului,
Din multe linkuri fără pauză,
În chirrup, fluier, slur și se agită.

Căci cântând până se umple cerul,
"Dragostea ta de pământ pe care o insuflă,
Și tot aripi în sus și în sus,
Valea noastră este ceașcă de aur
Și el vinul care se revarsă
să ne ridice cu el în timp ce merge.

Până la pierdut pe inelele sale aeriene
În lumină, și apoi fantezia cântă.)


***
- initiativa : Carmen

2 comentarii: