.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




joi, 15 noiembrie 2018

Jurnalul unei povesti neterminate…(Jocul cuvintelor nr.196)



Până ca știința să-mi așeze un leptop pe noptieră, îmi trăgeam linia fiecărei zile trecute, în caietul jerpelit al unui jurnal. 

Mai întâi, lanterna cu baterii a devenit deschizătoare de cărări pe bătătura înnoptată a copilăriei și adolescenței mele, felinarul fiind eliminat cu un cartonaș roșu-n dinți. 
Apoi, pe ulița mea, chiar și cei care-și aveau casa sub pălărie de săraci ce erau, și-au împodobit acoperișul cu un zorzon de antenă ca să poată televizorul să glăsuiască ca un fanfaron despre orice...
Și-așa mi-am părăsit satul, și-am uitat  jurnalul într-un buzunar al unei genți agățate-n grinda  podului, alături de cizmele cu bombeu metalic, ale moșului meu.
Socotelile zilei s-au pierdut în imagini hipnotice, agățate pe toate gardurile,  filme cu mesaje subliminale;  în griji și atașamente pe care nici-un cutremur emoțional nu le-ar fi mișcat, dacă mama nu mi-ar fi trimis în pachet, cămașa  din pânză topită, înflorită cu măiestrie de bunica, cu borangic auriu pe poale și mâneci.
ră niciun nasture, se lega  numai cu un șnur roșu pe lângă gât.
Toate amintirile blocate în bătătura natală, au năvălit, iar din cămașa pe care o purtasem atunci, mi-a căzut la picioare...caietul jerpelit ce ducea de-o juma' de secol... povestea neterminată a unei zile de ieri.

                                             ***

(12 cuvintefanfaron,  camasa, zorzon,  cartonas, cutremur, stiinta, baterii, bombeu, palarie, pana, buzunar, nasture)

- imaginea de pe net, chinuită de mine ca să fie-n temă  😍


2 comentarii:

  1. incantatoare povestea ta 💕😍 cu cata usurinta legi cuvintele si ce forma duioasa dai mereu frazelor. Te imbratisez 🤗💖

    RăspundețiȘtergere
  2. Extraordinar de vizuala si frumoasa povestea ta! Imi pare tare bine ca te-ai alaturat jocului, draga Nima!
    Numai bine si bucurii!

    RăspundețiȘtergere