"Aceia care s-au preocupat să călătorească prin toate ţările lumii cu scopul de a studia detaliat toate rasele umane, au putut verifica prin ei înşişi că natura acestui biet Animal Intelectul greşit numit om, este întotdeauna aceeaşi fie că a călătorit prin bătrâna Europă, fie prin Africa obosită de atâta sclavie, fie pe Pământul Sacru al Vedelor sau în Indiile Occidentale, fie în Austria sau în China.
Acest fapt concret, această înspăimântătoare realitate care uimeşte orice om studios, poate fi verificată mai ales dacă călătorul vizitează şcoli, colegii şi universităţi.
Am ajuns la epoca producţiei în serie. Acum totul se produce pe bandă rulantă şi la scară mare. Serii de avioane, de maşini, de marfă de lux etc., etc., etc.
Chiar dacă este puţin grotesc, este foarte sigur că şcolile industriale, universităţile etc., s-au transformat şi ele în fabrici intelectuale de producţie în serie.
În aceste timpuri ale producţiei în serie, unicul obiectiv în viaţă este să găseşti siguranţă economică.
Oamenii simt frică de orice şi caută siguranţa.
Gândirea independentă în aceste timpuri ale producţiei în serie, este aproape imposibilă, pentru că tipul modern de educaţie se bazează pe pure convenienţe.
,,Noul Val” trăieşte în acord cu această mediocritate intelectuală. Dacă cineva vrea să fie diferit, distinct faţă de ceilalţi, toată lumea îl descalifică, toată lumea îl critică, îl face încrezut, i se refuză munca etc.
Dorinţa de a câştiga bani pentru a trăi şi a te distra, urgenţa de a atinge succesul în viaţă, căutarea siguranţei economice, dorinţa de a cumpăra multe lucruri pentru a ne grozăvi înaintea celorlalţi etc., iau locul gândirii pure, naturale şi spontane.
S-a putut verifica pe deplin, că frica buimăceşte mintea şi împietreşte inima.
În aceste timpuri de atâta frică şi căutare a siguranţei, oamenii se ascund în propriile lor peşteri, în vizuinele lor, în colţul lor, în locul în care cred că pot avea mai multă siguranţă, mai puţine probleme şi nu vor să iasă de acolo, simt teroare faţă de viaţă, frică de aventuri noi, de noi experienţe etc., etc., etc.
Toată această atât de PROPAGATĂ educaţie modernă se bazează pe frică şi pe căutarea siguranţei; oamenii sunt înspăimântaţi, le este frică până şi de propria umbră.
Oamenii sunt terorizaţi de tot: se tem să iasă din vechile norme prestabilite, se tem să fie diferiţi de ceilalţi oameni, se tem să gândească revoluţionar, să rupă toate prejudecăţile Societăţii Decadente etc.
Din fericire mai trăiesc în lume şi câţiva oameni sinceri şi înţelegători, care într-adevăr doresc să examineze profund toate problemele minţii, însă în majoritatea dintre noi, nici măcar nu există spiritul de non-conformism şi de rebeliune.
Există două tipuri de REBELIUNE care sunt deja clasificate cum se cuvine. Prima: REBELIUNEA PSIHOLOGICĂ VIOLENTĂ. A doua: REBELIUNEA PSIHOLOGICĂ PROFUNDĂ A INTELIGENŢEI.
Primul tip de Rebeliune este Reacţionar, Conservator şi Retardatar. Al doilea tip de Rebeliune este REVOLUŢIONAR.
În primul tip de Rebeliune Psihologică îl întâlnim pe REFORMATORUL care cârpeşte haine vechi şi repară pereţii vechilor edificii pentru a nu se prăbuşi; este tipul înapoiat, Revoluţionarul sângelui şi al rachiului, liderul loviturilor militare şi al loviturilor de Stat, omul cu puşca pe umăr, Dictatorul care se bucură când pune la zid pe toţi aceia care nu acceptă capriciile lui, teoriile lui.
În cel de-al doilea tip de Rebeliune Psihologică îi găsim pe Buddha, pe Isus, pe Hermes, pe acela care transformă, pe REBELUL INTELIGENT, pe INTUITIV, pe MARII paladini ai REVOLUŢIEI CONŞTIINŢEI etc., etc., etc.
Aceia care se educă doar cu scopul absurd de a urca poziţii magnifice în interiorul stupului birocratic, de a sui , de a se căţăra până în vârful scării, de a se face remarcaţi etc., sunt lipsiţi de profunzime adevărată, sunt imbecili prin însăşi natura lor, sunt superficiali, goi, sută la sută lichele.
Deja este verificat până la saţietate că, atunci când în fiinţa umană nu există Adevarată Integritate a gândului şi a sentimentului, chiar dacă am primit o mare educaţie, viaţa se dovedeşte a fi incompletă, contradictorie, plictisitoare şi chinuită de nenumărate frici de orice fel.
În afara oricărei îndoieli şi fără frica de a ne înşela, putem afirma cu tărie că fără o Educaţie Integrală viaţa se dovedeşte a fi dăunătoare, inutilă şi nocivă.
Animalul Intelectual are un Ego Intern compus, din păcate, din diferite entităţi care se fortifică prin Educaţia Greşită.
Eul Pluralizat pe care fiecare dintre noi îl purtăm în interior este cauza fundamentală a tuturor complexelor şi contradicţiilor noastre.
Educaţia Fundamentală trebuie să înveţe noile generaţii Didactica noastră Psihologică pentru Dizolvarea Eului.
Numai Dizolvîndu-se diferitele Entităţi care în ansamblul lor constituie Egoul (Eul), putem să stabilim în noi un Centru Permanent de Conştiinţă Individuală, doar atunci vom fi Integri.
Atâta timp cât există în interiorul fiecăruia dintre noi Eul Pluralizat, nu doar că ne amărâm propria viaţă, ci o amărâm şi pe a celorlalţi.
La ce ne foloseşte să studiem dreptul şi să ne facem avocaţi, dacă prelungim procesele? La ce ne foloseşte să acumulăm în Minte multe cunoştinţe, dacă noi continuăm să fim confuzi? La ce servesc abilităţile tehnice şi industriale, dacă le folosim pentru distrugerea semenilor noştri?
La nimic nu serveşte a ne instrui, a asista la cursuri, a studia, dacă în procesul zilnic de viaţă ne distrugem mizerabil unii pe alţii.
Obiectivul educaţiei nu trebuie să fie doar de a produce în fiecare an noi căutători de slujbe, noi tipuri de lichele, noi bădărani care nici măcar nu ştiu să respecte religia aproapelui etc.
Adevăratul obiectiv al Educaţiei Fundamentale trebuie să fie acela de a crea Adevăraţi Bărbaţi şi Adevărate Femei Integraţi, prin urmare Conştienţi şi Inteligenţi.
Din păcate profesorii şi profesoarele din şcoli, colegii şi universităţi se gândesc la toate, însă mai puţin la a trezi INTELIGENŢA INTEGRALĂ a celor pe care îi educă.
Orice persoană poate să râvnească să obţină titluri, decoraţii, diplome şi să devină chiar foarte eficientă pe terenul mecanic al vieţii, dar acest lucru nu înseamnă să fii Inteligent.
Inteligenţa nu poate fi niciodată un simplu funcţionalism mecanic, Inteligenţa nu poate fi rezultatul simplei informări din cărţi, Inteligenţa nu este capacitatea de a reacţiona automat cu cuvinte strălucitoare în faţa oricărei provocări.
Inteligenţa nu este simpla repetare din memorie; Inteligenţa este capacitatea de a primi direct Esenţa, Realul, ceea ce este cu Adevărat.
Educaţia Fundamentală este ştiinţa care ne permite să trezim această capacitate în noi înşine şi în ceilalţi.
Educaţia Fundamentală ajută pe fiecare individ să-şi descopere Adevăratele Valori care izvorăsc ca rezultat al Investigaţiei Profunde şi din Înţelegerea Integrală de Sine.
Când nu există în noi Auto-Cunoaştere, atunci Auto-Exprimarea se transformă în Auto-Afirmare Egoistă şi Distructivă.
Educaţia Fundamentală se preocupă doar de a trezi în fiecare individ capacitatea de a se întelege pe el însuşi în toate nivelele Minţii şi nu doar a se deda plăcerii Auto-Exprimării greşite a Eului Pluralizat."
( Samael Aun Weor )
sursa:http://www.samael.org
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu