.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




marți, 13 februarie 2018

„Femeia de hârtie”, de Rabih Alameddine


"Am ajuns la vârsta la care viața a devenit un șir de înfrângeri acceptate - vârsta și înfrângerea, frați de cruce credincioși până la capăt."
...
' Literatura e groapa mea cu nisip. E locul meu de joacă, în ea îmi construiesc fortărețele și castelele, acolo petrec momente glorioase. Lumea din afara acelei gropi cu nisip este cea care îmi face necazuri. M-am adaptat prin îmblânzire, deși neconvențională, la această lume vizibilă, ca să mă pot retrage fără multă dificultate în lumea mea interioară, a cărților. Transmutând această metaforă nisipoasă, dacă literatura este groapa mea cu nisip, atunci lumea reală este clepsidra mea - o clepsidră care se scurge cu fiecare fir de nisip. Literatura îmi dă viață, iar viața mă ucide.

Am ajuns să recurg la artă ca să evadez din viață. M-am furișat afară din viață, în literatură."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu