.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




duminică, 1 mai 2011

Cântec de lume - Nichita Stanescu


"Toată frunza-mi zice lotru
c-am furat un ram din codru…
Câmpu-i nins şi tot mi-aş duce
dorurile-n el, năuce,
dară nopţile-nstelate
i le ţine lui pe toate.
Tot aş sta şi tot mi-i modru.

Înserarea-mi zice lotru,
seară confundată-n moină,
c-am furat din ea o doină
ce-am cântat-o în neştire…
Numai mândra-mi zice mire…
…dar la capul dragei mele,
plop îş urcă frunza-n stele
vântul de-l îngână-n ramuri,
plopul alb cu noaptea-n ramuri."

5 comentarii:

  1. Nichita a trăit precum a scris : neconvențional și frumos. Păcat că s-a stins prematur.

    RăspundețiȘtergere
  2. îl iubesc pe Stanescu!
    Multumsc pentru vizite si mesaje :) Eu sunt în concediu în Antalia-Turcia, de aceea zilele acestea nu am prea intrat pe blog (postarile mele sunt toate programate pe vremea când eram înca acasa) Fac un circuit cu autocarul, plecam dimineata din hotel si ne întoarcem doar seara... De miercuri va reintra totul în normal, concediul e pe sfârsite :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Nima, inteleg ca am o cursivitate si debit ridicate; te fac vinovata ca fiind singura care macar a incercat sa ma prinda de un cap si-o coada. asa ca s-o iau si putin de departe si putin de aproape, sa se impleteasca (tesatura, ca sa cristalizez verbul). in ce facem, nu e capitalism; cand iese, intra tot.

    Serban, te iubesc ca pe bunicul meu, si te-ai procopsi cu un nepot taare zbanghiu. pentru mine, nu exista pacat, e doar minunat. da, ca sa ne intelegem intre noi zic, pacat, vine, trece; minunat e si ramane.
    "eu te-am nascut pe tine, renaste-ma tu";
    minunat e sa ma invete Nichita chitara.

    deci, relatia iesit-intrat (impletire respiratie), in tipologia fiintarii
    meditatorul - aspirantul - observatorul:
    http://www.youtube.com/watch?v=L82w89RRdNM
    exerseaza atentia.
    atragerea-distragerea (ce fac eu acum)
    1'45"
    clipul e filmat in '97; unde e s-a stins-aprins? in-afara atentiei/perceptiei.

    Nima,
    "sa fiu ce crezi" - carte scrisa (Blue a pasit cu cuvantul - intelegand - pasul asta) e tot ce blocheaza sinusurile.termin-o. TERMIN-O.

    de 2 zile privesc (de peste 100 ori):
    http://www.youtube.com/watch?v=UOZuQ_r3ROY
    am luat si frame cu frame unde a fost cazul. clipul e pastila mai densa ca filmul ; in relatie de relatare-relevare.
    frame 5'45" inghetare
    cc m tesatura;
    revelare e minunat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Serban...

    Prin '77 - '78, am avut onoarea sa particip la " o noapte cu un poet contemporan" , organizata de Consiliul Judetean...Eram (opt persoane )muti in asteptarea si curiozitatea noastra ...putin jenati ca barbatul din fata noastra parea/era beat sau un pic balbait...

    Ne-a fixat cu un zambet laaaarg :

    "Fiindca nu m-ati descoperit inca, nu va recit poezia mea. Va veni vremea fiecaruia din voi sa ma-ntalniti cu adevarat ...si-atunci imi veti citi poeziile "

    Si ...ne-a cantat, pana-n zori , din Iliada !

    Si-a fost asa cum a zis ...Eu l-am "descoperit" destul de tarziu...Il citesc, dar in umbra gandului , il aud, pe Nichita Stanescu, cantand din Iliada .

    RăspundețiȘtergere
  5. Carmen, minunata Carmen !
    Sa ai un concediu fericit ! >:D<

    RăspundețiȘtergere