.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




sâmbătă, 14 decembrie 2019

Anca Horj - "Nimic nu se leagă fără un început"


"Se nasc și mor. Oameni, visuri, așteptări, lacrimi. 
Se construiesc și se dărâmă. Ziduri. Măști. Viața merge mai departe. 
Istoria se scrie mai departe. De către alții. 
Alții așa cum am fost noi. 
Sfârșitul meu înseamnă începutul tău. 
O continuă mișcare pe nisipul vieții. Valuri. Scoici. Stânci.

Nimic nu se leagă fără un început. 
Nimic nu cunoaște finalitate fără un sfârșit. 
O curgere care nu-și găsește casă este aceea care se lasă în voia sorți fără a-și cunoaște rădăcinile, fără a ști cum să-și facă propriile rădăcini. 
Urmele oferă omului sentimentul de continuitate, de evoluție și cădere, de viața și moarte, de războaie și pace, de civilizații.

Amnezia vreunei părți din început sau sfârșit naște în om un gol pe care nu știe cum să-l umple, cum să-l construiască. În timp. Legăturile invizibile mă anunță că există ceva ce eu nu cunosc, ceva ce ține de un început care îmi apare mereu în vis. 
Visul mă poartă pe tărâmuri uitate, mă face părtaș lor. Istoria, la fel.

Tot ce sunt eu ca om cunoaște un început și va cunoaște un sfârșit. Viața se împleteste cu moartea, aici, în marea noastră casă albastră. 
Când privești viața cu aroganță, privește spre chipurile ce-și dorm somnul veșnic. 
Nu te amăgi. Nu amăgi. Învață să pui punct, virgule. Învață să asculți, să porți un dialog. Întreabă. Exclamă.

Nimic din ce există pe acest pământ nu este abandonat. Are mamă și tată. Are un început și un sfârșit. Are un timp. 
Depășește conturul, fii acel fluture care știe să-și trăiască clipa frumos, fără temeri, fără gânduri nespuse, fără lacrimi neplânse, fără puncte și virgule puse când nu simți, când nu crezi. 
Regulile sunt făcute pentru a fi rescrise."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu