.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




joi, 31 iulie 2014

pe...trecere


Numai timpul vorbea singur.
Medicii tăceau făcând.
M-au răstignit în pat, legându-mi mâina stângă și înfigându-mi într-o venă acul perfuziei cocoțate-n ”pomul vieții”; de cea dreaptă, mi-a înfășurat un colac care, din când în când, torcea umflându-se, momindu-mi inima să-și afiseze toate intimitățile.
”Credeți voi, zic în sinea mea, că se va lăsa așa ușor, așa cum s-a lăsat trupul dezbracat!”
Mi-au rulat pe picioare niște ciorapi albi, lungi, până la inghinală. 
În dreptul degetelor, aveau niște ferestre tivite-n albastru.
”Na! îmi zic, precum zicea Cornelia , iată-mă cum mă hlizesc la picioarele mele!
Acu să vadă ARMeeee, cum mi-ajunge zâmbetul până la urechi.”
Din când în când, ochii celor tăcuți, mă cercetau lărgindu-se sau îngustându-se... că de!... nu presimțeam ce va urma…
Așa că îmi legară și picioarele.
Ca și când acum era sigur că nu-l mușc, a apărut Domn Profesor, care ținea în mâini o carte. (Hei, Ioanițescule, iată unde se plimbă unele Cărți!) 
A făcut un ”hmmm” către mine, a-ntrebat dacă doctorul B este gata…
Toți au dat din cap, afirmativ.
Și-a zis – ”Băgați 450 de…(habar n-am cum suna mai departe cuvântul acela).
Iar ceasul de pe peretele din față, măsura timpul care tot vorbea singur..
8,30…scad vibrațiile voinței – dar încă sunt!
8,31…se duc și sentimentele, dar las aceste vibrații în seama Irisului Blue.
8,32…na, că nu-mi mai pot imagina ni'ca, dar simt în palma stângă cum se așează o altă palmă...(Oana Cozea) !
8,33…nici mintea nu se mai înălța (heiii, Măriuca maichii, fă o analiză!)
Ce-o fi urmat?
O cădere?
Un salt?
Ceva-ceva fără fo intenție.
Și…
...
La-nceput a fost Cuvântul:
”Trezește-te!”
Și eram într-un întuneric…confortabil.
”Deschide ochii!”
Și s-au deschis în fața mea, două halouri ovale, lăptoase prin care vedeam ceasul de pe perete, înțepenit la ora 11.
”Nu închide ochii, zicea vocea, iar eu mă-ndoiam că aș fi închis ochii, fiind tare atrasă de acele două halori care-mi deranjase întunericul.
”Gata, să-i deschidem gura și să scoatem tubul.”
Nu era de glumă!... 

S-a căscat încă o ușă de m-a lăsat năucă. 
Priveam acum, dintr-o cavitate bucală, călare pe un tub care se pierdea în întuneric.
Am văzut o mână din exterior, cum prinde capătul tubului și-l trage către ea.
Uauuuuuu!

Întunericul catifelat era de fapt lăuntrul trupului meu, iar eu eram…orice!
Și priveam printre dinți. :)
Mi-am dat cu presupusu, până m-a lovit coada tubului de m-a-ntors pe dos de durere.
Mă pierdusem de acel loc și-mi priveam mâinile și vârful nasului.
Păcat!
Eram în tridimensiunea asaltată de timp.
Ceasul de pe perete a făcut prima mutare a minutarului când am horcăit prima gură de aer.
Și...iată-l pe profesor, la picioarele mele, zâmbindu-mi larg:
”A revenit simpatica doamnă M...”
Aș, îmi zic, simțind cum îmi cad colțurile gurii-n bărbie, ciorapii-s di vină, poate și găurile din abdomen, drenul, sau poate că umflată cu țeava înainte de începerea laparoscopiei, arătam precum mielul sacrificat și pregătit să fie jupuit…
Și mi-am mutat privirea către ceas.
Dar s-a repezit spre pat o doamnă doctor care m-a întrebat rapid dacă sunt doamna M...

Și la fel de rapid am zis DA!
Profu, s-a așezat pe fotoliul din dreapta, și a poruncit:
” Băgati Al..( doar începutul cuvântului l-am procesat...Restu era ..altceva )
Pe perete, lângă ceas, mi-a atras privirea un loc care se albea, se tot albea, până m-am trezit că privesc în ochi cel mai alb si cel mai frumos Lup!
Îi zăream firele din blană, cum se mișcau de câte ori respiram…
Încet, a-ntors capul spre dreapta lui și imediat a luat-o spre perfuzia mea... o pasăre colibri, bleu, transparentă!!!
Se rotea în jurul burdufului, precum în jurul unei flori .
Apoi, simplu, a trecut în lichidul perfuziei continuând să se rotească de parcă era în aer.
Iată, însa că mă-ntrerupe donna doctor și mă-ntreabă la fel de repezit ca și prima oară dacă eu sunt doamna M…
Gata, m-a supărat și, mi-am ridicat drăcește zâmbetul și i-am răspus la fel de rapid – NU!
Biata femeie a făcut ochii cât cepele.
Profu hohotea-n fotoliu.
”Zău, domn Profesor, acum ce fac?”
”Doamna doctor, mâine nu plecați în concediu…Ți-am zis eu că-i simpatică!”
Doamne, oare gura mea rămasă fără mine, o fi dat fo reprezentație de circ?
Hmmmm…acum mi-i rușine!
”O mai întreb?”
”Nu, doamnă doctor, că precis acum are puterea să-și aleagă alt nume.”
Pasărea nu mai era în perfuzie, în schimb un pestișor cât un mormoloc, care avea aceeași rapiditate în codiță cât cea a aripilor de colibri, tot lovea cu capul, într-o sfera asemănătoare cu floarea vieții....
Oare cu ce seamana?! …poate cu un spermatozoid încercând să pătrundă ovulul.
Il cau pe Cel-Alb care nu se mișcase din acel loc și îl simt că nu-l interesează năvala gândurilor mele.
Ceasul se făcuse 12, deci timpul își începuse de mult monologul…
Profu a mai dat o poruncă, să vină fetele să mă ridice la marginea patului.
Și m-au ridicat, dar am urlat săgetată în abdomen, așa că Profu, a dat comanda la încă o perfuzie dar cu un derivat din morfină.
Tare aș fi privit această lume chiar și dintr-o cavitate bucală, decât să-ndur durerea…
Acele halouri se puteau oare, deschide într-o dimensiune mai blândă?
Poate că în altă ocazie, Cuvatul va face asta.
...
Și timpul și-a tot mutat minutarul până s-a făcut 14,30.
Și m-am ridicat!
Și odată cu mine și Cel Alb, care m-a-nsoțit încă o zi.





3 comentarii:

  1. Draga mea..... draga mea, am citit cu sufletul la gura. Nu gasesc cuvintele potrivite sa spun ceea as vrea sa spun...Esti o Zeita!
    Fiecare cuvant si fiecare virgula isi au locul perfect in aceasta poveste - povestea dintre doua Lumi... sau trei Lumi?
    Sufletul tau are atata noblete si frumusete, cum putini Pamanteni poseda!
    E trist, e cumplit de trist ca a trebuit sa treci prin asa ceva, insa ma bucur enorm ca te-ai intors! ♡

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Nima, citesc si recitesc acest articol si sunt profund miscata. Rar intalnesti la cate un scriitor atata talent! Ai descris cu atata sensibilitate acest pasaj de viata, sunt deosebit de impresionata. >:D<

    RăspundețiȘtergere