.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




marți, 22 iunie 2010

Nu demult, intr-un vis...


Pluteam...la nu mai mult de o jumătate de metru deasupra solului.
Lumina crepusculară, se amesteca cu metalul auriu al unor scări largi, semicirculare, cu șapte trepte, care se terminau cu un podeț de acces spre un perete misterios.
Pe axul central al treptelor, erau doi gardieni, impunători, echipați precum legionarii anticei Rome ...
Pluteam lângă prima treaptă și privindu-i din față, am remarcat că cel din stânga mea, avea partea dominantă Stânga (scutul era rezemat de genunchiul drept, iar sabia era prinsa de șoldul drept), celălalt avea partea dominantă Dreapta (scutul era rezemat de genunchiul stâng, iar sabia era prinsă de șoldul stâng). 
Cu mâinile dominante țineau, sulițile încrucișate.
Am înteles că nu aveam voie să trec.
Fascinată de echipmentul gardienilor, am continuat să analizez coiful care se prelungea pe față, ca o mască.
Cămașa era albă, tivită cu verde, lungă până deasupra genunchiului, armura din acelasi metal auriu și sandalele legate de gleznă cu o împletitură frumoasă.
M-am gândit să înaintez, plutind,  ca să vad mai bine.
Dar aud o voce, aproape „tunând”:
- "Pășește pe fiecare treaptă!"
M-am supus fară urmă de teamă, dar am pășit râzând, ținând mâinile deschise lateral. 
Am observat că în trepte, metalul auriu avea încrustat simbolul dublei spirale, mătuit de timp.
Când am ajuns în fața gardienilor, aceștia și-au retras sulițile.
Trec printre ei, și urmăresc același simbol și pe podest.
Am ajuns lângă zid - înalt, mișcator ca o gelatină groasă, de un verde întunecat... 
Îl pipai, îl miros - busuioc uscat!
Mă pregăteam să pun limba, să-l „gust”, dar mi-a atras atenția o lumină gălbuie ce venea printr-o fereastră rotundă, mărginită cu același metal (aur!).
Imediat, văd lângă fereastră, o ușă masivă din aur.
Dar mă atrage fereastra.
Puteam să întind mâna prin ea.
În interioar, lângă fereastră era o masă, iar pe ea o carte mare, cu coperta legată în cuarț verde.
Îmi aminteam că am mai fost pe-aici și bombăn, oarecum , supărată:
-"Dacă îmi mai scri, iarăși, în latină...te chinui degeaba! 
Nici acum nu am întâlnit pe cineva să-mi traducă mesajul anterior!
Știu doar ca VIA SINIS VIA sunt cuvintele pe care le-ai aruncat în calea meu."
Cartea...s-a deschis și (culmea!), am reușit să citesc :

CÂND ZILELE DIN CALENDARUL TĂU, SE VOR APROPIA DE ZIUA APOSTOLULUI ANDREI ...OMUL VA ATACA OMENIREA.

Simt că-mi ard ochii și mă întorc, înmărmurită.
Mă opresc între gardieni și-i întreb dacă se poate face ceva și ...cine este Omul ăla .
-„Așează-te cu fața la noi. 
Cu fața ai venit, cu fața vei pleca.”
Mă execut, dar insist să întreb ...
- "Cobori treptele cu spatele sau poți să te intorci plutind."
Iarași râd, și-aleg să plutesc. 
N-am coborât niciodată, treptele, cu spatele.
M-am îndepătrat, cu fața spre gardieni, supărată că nu au răspuns la întrebarea mea.
Dar îi aud și chiar le văd "măștile" zâmbind:
"Nu-ți face griji, NOI, păzim, dar și apărăm!”
Deschid iarși, brațele și le strig că sunt cei mai frumoși gardieni pe care i-am văzut vreodată.


***

6 comentarii:

  1. Ce frumos vis!! Si imi place ca e foarte colorat! Da..asta imi place enorm!! Un atotputernic ai vazut...

    RăspundețiȘtergere
  2. ...Ai tai... ai nostri...
    Stalpi de lumina, echilibru, cunoastere, protectie, indrumare, intelegere si bucurie...
    De viata!!
    Eu numesc astfel de vise... atingeri...

    RăspundețiȘtergere
  3. karina...
    E greu sa cuprinzi in cuvinte , detaliile pe care numai un pictor le poate face.
    Tu stii mai bine si...mai frumos !

    andreiradu...
    Cand ai si "m" te percep ca un Initiat-master :)
    - mesajul visului trebuie sa dea proba timpului
    - eu ,imi imaginez, gardienii, pazind zestrea ideatica ( sic !) a omenirii
    - visul-din-somn sau visul-trait...care este diferenta ?

    Cristiana...
    Draga mea Chris, de cate ori mi se povesteste un vis sunt foarte atenta ...Sigur mi se transmite si mie un mesaj.
    Si visele mele au mesaje pentru ceilalti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc cuminte si frumos, Ni!
    Am luat aminte, caci am fost indrumata intotdeauna sa invat de la toti cei cu care imi impletesc drumurile vietii.
    Am reflectat asupra celor inscrise aici, de tine si, cum eu nu ma mai opresc din scris, o sa scriu tot ceea ce am invatat in Jurnalul meu, ca sa nu va acaparez pe voi, aici. Este vorba despre:
    - Mi-am dat seama ca nu am intuit eu atunci, acum 10 ani, cand am avut visul meu, cum sa cobor treptele cu spatele catre exterior ci, la un moment dat, am prins din zbor versul unui inger ajutator..
    - Cu fata ai venit, cu fata vei pleca de la noi.
    Cat de repede ne intoarcem cu spatele si plecam, sub avalansa altor ganduri, rele si bune deopotriva. Plecam si uitam, in loc sa reflectam..
    Eu ma confrunt cu un automatism pe care mi l-am negat pana acum, razand cu prietenii mei pentru ca si ei radeau cu drag, cu mine. Cred ca de acum incolo ma voi stradui sa nu-l mai neg..

    Cat despre mersul plutit.. mersul solomonar, mersul atlant, mersul astral.. si vor mai fi fiind si alte numiri.. tocmai am avut discutii frumoase, nesperat de frumoase la Alba Iulia.
    Parca tot drumul acesta la Alba a fost sub aripa solomonarilor...
    Am intalnit oameni care stiu ca, atunci cand multora dintre vechii solomonari li s-au imputinat puterile si, pentru a ajuta inca doar putin timp in plus, au folosit astfel de bratari de aur, ca sa isi tina puterile in forma.
    Eu le numesc in felul meu mai pragmatic: stabilizatoare vibrationale individuale.

    Multumesc si te imbratisez cu drag de Sanziene.
    Pe tine si pe toti cititorii tai!

    RăspundețiȘtergere
  5. De cîţiva ani îmi uit toate visele, pe cele frumoase, pe cele urâte, pe toate...nu ştiu de ce.

    RăspundețiȘtergere
  6. Probabil că e o coincidenţă, dar de ce, aleatoriu, de fiecare dată când comentez la tine pe blog parola este o combinaţie de litere care seamănă cu gates (poarta englezească). De ce?

    RăspundețiȘtergere