.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




marți, 11 iunie 2024

Sunt o fostă...



"Eu sunt doar o fostă,
Care știe cât costă,
Să fii pentru el foc și apă,
Să știi ce înseamnă „așteaptă”,
Să pleci, să rămâi sau să taci,
Să știi, sau să nu, ce să faci,
Să numeri în gând ani, secunde,
Până când el îți poate răspunde,
Din umeri sau doar c-o privire,
O veche, amar-amintire,
Lăsată-ntr-o gară străină,
Acelui oraș s-aparțină.

O fostă sunt eu, din trecuturi,
Secrete, povești, așternuturi,
Dresată să pot tot să duc,
Învățată să nu mă arunc,
În brațe sau în jurăminte,
Cu capul nebun înainte,
Crezând în destin, ca și când,
Doar iubire ar fi pe pământ,
Pe pământ și pe alte planete,
Fără doruri, greșeli și regrete,
Fără lecții de viață, morminte,
Unde nimeni pe nimeni nu minte.

Sunt o fostă eu, una banală,
Sunt greșeala ta gramaticală,
Tic nervos îți sunt eu, insomnie,
Zâmbet stins, zi de joi, aritmie,
Primul gând, unic gând, primăvară,
Îți sunt aerul, tot, de afară,
Lumea ta, cea ascunsă-n adâncuri,
Revelație sunt, „printre rânduri”,
Sunt furtună, sunt liniște mută,
Sunt răspunsul ce te execută.
Sunt o fostă ce nu mai așteaptă,
Nicio notă, nici nota de plată."

(Zina Zen)

2 comentarii: