"Nave misterioase uriașe ale lui Caligula
Este foarte ciudat că aproape nimeni nu știe despre această poveste, nu face filme despre ea, nu scrie cărți. Pentru că are de toate - luxul Imperiului Roman, corăbii scufundate, vânătoare de comori, artefacte antice pe care le căutau cardinalii și fasciștii, precum și mecanisme misterioase create înaintea erei noastre...
Lacul sacru
Nu departe de Roma există un lac numit Nemi. S-a format în craterul unui vulcan inactiv, iar numele său provine din cuvântul latin pentru „grove”. Lacul se află la o altitudine de aproximativ trei sute de metri deasupra nivelului mării, adâncimea sa maximă atinge aproximativ treizeci și patru de metri.De-a lungul istoriei, lacul a fost considerat sacru și a fost asociat cu zeița Diana. În antichitate, lacul era cunoscut sub numele de Speculum Dianae sau „Oglinda Dianei”. Pe malul său au fost excavate rămășițele unui templu dedicat acestei zeițe. Interesant este că se crede că Romulus și Remus, fondatorii Romei, s-au născut în aceste locuri.Din cele mai vechi timpuri, au existat legende că pe fundul lacului Nemi se află corăbii uriașe care au fost construite cândva de împăratul roman Caligula. A iubit luxul, iar navele pe care le-a creat au uimit imaginația contemporanilor săi. Scriitorul și istoricul roman antic Gaius Suetonius Tranquill descrie aceste nave astfel: „pupa fiecăreia dintre nave scânteia cu pietre prețioase, aveau destule băi, galerii și saloane, creșteau diverse soiuri de struguri și pomi fructiferi.” Aceste legende erau confirmate: pescarii locali au prins constant bucăți de lemn și unele obiecte metalice care au fost folosite pentru propriile nevoi sau s-au topit
Pentru prima dată, fundul lacului a fost serios explorat în 1444, sub Cardinalul Prospero Colonna, care era interesat de arheologie. Și într-adevăr au găsit o navă uriașă, care măsoară 71 de metri în lungime și 21 de metri în lățime. Au încercat să-l ridice, dar nimic nu a funcționat.
Aceste încercări au fost repetate de multe ori de la un secol la altul, dar nimeni nu a putut ridica nava - nu era suficientă putere tehnică. Singurul lucru pe care cercetătorii au reușit să-l facă a fost că în secolul al XIX-lea britanicii au dezbrăcat de pe navă decorațiunile, ornamentele și mozaicurile din bronz, aur și marmură, pe care apoi le-au vândut diferitelor muzee britanice.
Pescarii locali au început să folosească epavele în scopuri comerciale. Cu ajutorul cârligelor și plaselor, ei au obținut părți ale navei și artefacte, pe care le-au vândut apoi unor europeni bogați care au vizitat aceste locuri în timpul tururilor mărețe.
La începutul secolului al XX-lea, arheologii subacvatici au găsit un alt vas imens în Lacul Nemo - lungime de șaizeci de metri și lățime de douăzeci. Ambele nave au fost examinate de scafandri. S-a dovedit că într-adevăr erau doar palate plutitoare - cu coloane și podele de marmură, statui și galerii.
În 1927, dictatorul Benito Mussolini a ordonat să ridice nave luxoase și uriașe, orice ar fi. El credea că este obligat să reînvie marele Imperiu Roman. (Mai târziu, în 1936, Mussolini a primit titlul de „Excelența Sa Benito Mussolini, șef al guvernului, duce al fascismului și fondator al Imperiului”).
Prin urmare, artefactele și navele antice trebuiau să simbolizeze un fel de continuitate între Imperiul Roman și noul imperiu fascist.
Capacitățile tehnice ale secolului al XX-lea au făcut deja posibilă ascensiunea navei, dar totuși acest proces a durat până la 5 ani. A fost necesar să se scurgă lacul și să se așeze șine de-a lungul fundului său pentru a scoate nave de-a lungul lor.
Apropo, este curios că în timpul scurgerii lacului s-a găsit un canal-tunel străvechi, care există de mii de ani și a fost folosit pentru evacuarea apei în timpul inundațiilor. Tunelul s-a întins pe o milă de-a lungul dealului până în valea Arricia, de unde apa curgea prin șanțurile de drenaj în mare.
Rulmenți și podea încălzită
Deci, navele erau pe țărm. Și toți cercetătorii au fost șocați de perfecțiunea și dimensiunea lor. S-a dovedit că prima navă, care a fost măsurată în 1444, este și mai mare - lungimea sa este de 73 de metri și lățimea este de 24 de metri.
S-a dovedit că părțile laterale din lemn ale navelor sunt protejate de înveliș triplu de plumb, iar părțile sale metalice sunt acoperite cu aurire. Interesant este că numeroase unghii au fost tratate cu un fel de soluție anticorozivă și s-au păstrat perfect.
Interesant este că unele dintre mozaicuri de pe navă aveau combinația de culori a drapelului italian modern, verde, alb și roșu. Au mai fost găsite statui, coloane, figuri de bronz etc.
Este curios că pe nava mare erau locuri pentru vâsleți și vâsle - dar pe a doua nu erau. În plus, pe el au fost găsite două platforme rotative misterioase. Sub una dintre platforme erau opt bile de bronz care se mișcau în jgheab.
Cea de-a doua platformă se sprijinea pe opt role de lemn, deplasându-se tot în jgheab. Ambele modele amintesc de rulmenți, al căror prototip a fost inventat abia în secolul al XVI-lea de Leonardo da Vinci.
În mod surprinzător, dispozitivul de ridicare a ancorei folosea un mecanism cu manivelă și, în plus, navele aveau o pompă complexă pentru pomparea apei.
Dar asta nu este tot. Au fost găsite țevi de plumb și robinete din bronz, ceea ce indica faptul că navele aveau canalizare, instalații sanitare cu apă caldă și rece și un sistem de încălzire prin pardoseală de marmură!
Țevile au făcut posibilă determinarea când au fost construite navele și cui aparțineau - s-a dovedit că legendele antice aveau dreptate. Pe o pipă scria că aceasta era proprietatea lui Caesar Germanicus - acesta este numele împăratului Caligula, care a domnit până în anul 41 d.Hr. și a fost ucis de conspiratori.
Poate că moartea lui este legată cumva de motivul pentru care navele au ajuns la fund, pentru că nu au fost găsite pagube pe ele. Poate că conspiratorii furioși au inundat în mod deliberat corăbiile magnifice, care pentru ei au devenit un simbol al vieții luxoase și dizolvate a împăratului.
Dar ne interesează cu totul altceva. Cum s-ar putea mișca o navă fără vâsli, care sunt aceste platforme misterioase și rulmenți care au existat acum 2000 de ani?
Întreaga noastră istorie este construită doar pe speculații, pe fragmente de texte antice, pe interpretarea faptelor de către istoricii care au studiat clădirile și artefactele antice în secolele XVIII-XIX, la nivelul dezvoltării tehnologiei de atunci. Este posibil (mai precis - 100%) ca de fapt totul să nu fi fost așa cum au încercat să explice. Și navele lui Caligula păstrau în mod clar misterul tehnologiilor din trecut.
Dar nu le vom ști niciodată secretul. Pentru că în 1944, trupele germane în retragere au ars ambele nave antice. Doar câteva dintre urmele lor au supraviețuit - coloane, figuri de bronz, ancore, unele artefacte și fotografii ale corăbiilor lui Caligula, pierdute iremediabil în secolul al XX-lea...
Apropo, conform legendei, Caligula avea trei astfel de nave. Așadar, este posibil ca pe fundul lacului Nemi să existe încă o navă străveche nejificată, plină de artefacte misterioase și care păstrează secretele tehnologiilor din trecut."

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu