.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




joi, 16 iulie 2020

Radu Stanca - "Adio la prieteni"


"Fac reverența cuvenită
Și mă retrag din adunare.
O altă umbră mă invită.
Stimate umbre, salutare!

Nu încercați la despărțire
Să-ncrucișați cu mine spada.
De-acum las totu-n părăsire,
De-acum am rupt-o cu balada.

Rămâneți, cum sunteți, la mese
Și nu vă pierdeți dispoziția.
Nici unuia că plec nu-i pese
Nu-mi luați în seamă dispariția.

Eu merg acum în altă parte,
La alt banchet, unde-i mai bine
Mă duc la chef cu doamna moarte.
Acolo se petrece bine.

Acolo se servesc bucate
Ca-n altă parte nicăierea.
Tăceri de foc nenumărate.
Grimase ce-nspăimântă firea.

Iar la sfârșit amfitrioana
Ea însăși îți servește vinul
Care-ți deschide larg Nirvana,
Care-ți alină-n chinuri, chinul.

Deci, reverența obișnuită
Și mă retrag din adunare!
O altă umbră mă invită.
Stimate umbre, salutare!"

(Angel Boligan art)

Un comentariu:

  1. Stranie plecare, stranie poezie de adio. :) Mi-ai reamintit de Radu Stanca, o sa ma mai uit dupa el.. :)
    Fain desenul. Se potriveste iar asa bine...
    Weekend placut, Nima!

    RăspundețiȘtergere