.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




sâmbătă, 26 octombrie 2019

Nu pot sta...


"Nu pot sta, mamă.
Te iubesc, dar nu m-am născut să-ți fac pe plac.
Nu m-am născut să te fac fericită
sau să-i dau vieții tale un sens.
Nu m-am născut să putrezesc sub aripile tale
ca un ou neclocit.

Nu pot sta, profesore.
Nu m-am născut să fiu pusă într-una din cutiile tale
să gândesc gândurile tale
sau să învăț pe dinafară adevărurile tale.
M-am născut să gândesc singură.

Nu pot sta, dragostea mea.
Nu m-am născut să îți satisfac nevoile
să am grijă de tine
sau să stau ascunsă în brațele tale.
Nu m-am născut să mă fac mică
Sau să fiu luată de bună.

Nu pot sta, șefule.
Nu m-am născut să fac bani pentru alții
Nu m-am născut să urmez ordine
sau să repet la nesfârșit aceeași zi.
Nu m-am născut pentru monotonie.

Nu pot sta, maestre.
Nu m-am născut să îți urmez adevărul
Sau să-mi trăiesc viața după învățăturile tale.
M-am născut să-mi găsesc adevărul
și să-mi urmez propriile reguli.

M-am născut să-mi trăiesc viața la maxim
Să mă pierd în trenurile indiene
Să fiu sedusă de bărbați periculoși
Să descopăr fețe, locuri și culturi diferite
Să stau în mijlocul junglei întreaga noapte
Să alerg cu lupii
Să fiu luată pe sus
Să fiu purtată de furtună
Să fiu rănită
Zdrobita
Uimită
Șocată
Pierdută
Aruncată în adâncuri.

M-am născut să-mi murdăresc mâinile
Să simt nisip în gură
Noroi pe haine
Spini sub tălpi
M-am născut să sar în abis.

M-am născut să întâlnesc ființe din alte tărâmuri
Să fac ritualuri
Să mă descătușez în ceremonii
Să merg dincolo de timp și spațiu
Să mă umplu de magia
Eliberării totale.

M-am născut să simt tot
Să gust tot.
Gustul amar al suferinței
Gustul murdar al trădării
Gustul dulce al iubirii.

M-am născut să învăț să îmbrățișez schimbarea cu grație
M-am născut să cunosc adevărul
să învăț să zbor.

M-am născut să învăț să vorbesc limbajul iubirii
Cum să-mi descătușez inima
Cum să renunț la tot
Cum să mă eliberez de toate așteptările.
M-am născut să învăț cum este să pierzi tot
cu excepția a ceea ce contează cu adevărat.
M-am născut să trăiesc o viață liberă de tot ce nu este autentic
tot ce nu este adevăr
tot ce nu sunt eu.

Sunt o pasăre phoenix.
M-am născut să îmi întind aripile larg și să zbor spre soare
Să ard și să devin cenușă
Să cad la pământ și să mă ridic din nou.

Când voi fi bătrână
Voi fi mândră de cicatricile mele
De ridurile mele
De amintirile mele
De poveștile mele
De înțelepciunea mea
De libertatea mea.

M-am născut să fiu liberă.
Deci, nu pot sta."

❤️ Sanne Burger


Un comentariu: