.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




sâmbătă, 22 septembrie 2018

Intunericul si tacerea sunt lumanarea celor care stiu unde sa caute



 

CE SE ASCUNDE MEREU IN SPATELE INTUNERICULUI ?
CINE SUSTINE LUPTA CU INTUNERICUL SI DIN CE CAUZA ?


"Adancind intunericul ( si tacerea), trecem dincolo de mintea care intretine dualitatea lumina-intuneric( si permanentul dialog interior). 
Orice lumina fenomenala creaza automat si o umbra. 
Doar adancind intunericul ( tacerea) putem descoperi lumina necreata (sunetul necreat-anahata), care nu lasa umbre. 
Nu putem vedea lumina necreata fara intuneric. 
Fara tacere nu putem auzi sunetul necreat. 
Frica de intuneric a aparut in momentul caderii in minte si este obstacolul implantat ( înglobat, continut sau derivat din functionarea dualista; embeded obstacle), care ne impiedica sa descoperim lumina necreata, in care se scalda tot ce exista " (Mirahorian)

"Frica de intuneric, ca si aceea de apa ori de tacere, sunt ceva nefiresc, din moment ce in stadiul embrionar toate fiintele umane au stat 9 luni in intuneric si in lichidul amniotic." ( Mirahorian)

"Intunecand intunericul, iata portile lumini... (Nichita Stanescu ) [1]

"Ce te răneste, te binecuvântează. Intunericul este lumanarea ta ( a celui care stie unde sa caute )"( Rumi)

"Dacă există lumină, atunci există întuneric; dacă există rece, atunci există căldură; dacă există înăltime, atunci există adâncime ( profunzime); dacă există ceva solid, atunci există si ceva fluid (lichid); dacă există ceva tare (dur, rigid), atunci există si ceva moale(flexibil); dacă există ceva accidentat (aspru) , atunci există si ceva neted (fara asperitati), dacă există calm (repaus), atunci există si agitatie (furtună, activitate); dacă există ceva favorabil (prosperitate), atunci există si adversitate(ceva contrar); dacă există viată, există moarte."( Pythagoras)

"Putem ierta cu usurintă un copil care se teme de întuneric, adevărata tragedie a vietii este atunci când oamenii se tem de lumina (care insoteste orice întuneric)"  (Plato ) 

"Lumina insoteste orice umbra, asa cum o lectie insoteste orice eroare. Orice eroare este insotita de o invatatura, de o lectie care trebuie invatata (Mirahorian)

"Adevarul, cunoasterea in care credeti (credintele, teoriile, modelele) si de care va atasati/ identificati, va fac surzi si orbi la orice lucru nou "  (Pema Chodron )

Intalnim in toate cartile religiei institutionalizate indemnul la lupta cu intunericul si acest lucru este contrar mesajului lui Iisus. 
Sa ne amintim ca in scoala Esseniana, de care a apartinut si Iisus, intunericul si tacerea erau identificate cu Dumnezeu. 
Aceasta vine in contradictie cu toate religiile institutionalizate care identifica intunericul cu ceea ce este nociv, iar lumina fenomenala cu Dumnezeu, dintr-un singur motiv: ca sa ascunda poarta catre lumina necreata - poarta catre lumina omniprezenta, calea de vindecare a orbirii ( avidya, termen sanskrit tradus de obicei prin: ignoranta), modalitatea de trecere de la "a privi" la "a vedea ").
De aceea Iisus i-a acuzat pe preotii din vremea sa: 
"Nici voi nu intrati pe poarta (care duce la Imparatia Cerurilor), dar nici pe altii nu-i lasati sa intre" (Matei 23.13) 
Iisus se refera la doua tipuri de lumina:
 1. lumina fenomenala ; 
2. Lumina Interioara necreata
"Iisus a raspuns: Nu sunt oare douasprezece ceasuri intr-o zi? Daca umbla cineva ziua, nu se impiedica, pentru ca el vede lumina acestei lumi; Iar daca umbla cineva noaptea se impiedica, pentru ca lumina nu este in el. (Ioan 11.9-10). 

Cei ce doresc sa va mentina prizonieri in minte separati de noi insine si de tot ce exista se ocupa de cultivarea dualitatii bine- rau (benefic-nociv) si de identificarea acestui cuplu arbitar, subiectiv si artificial (ca si cuplul de ierarhizare estetica : frumos-urat), cu perechea lumina -intuneric . 
In realitate intunericul nu este o entitate in sine, ci lipsa de lumina, asa cum tacerea nu este o entitate, ci lipsa de vorbe .
Ramakrishna afirma eronat ca "Dumnezeu poate fi realizat pe toate caile. Ca toate religiile sunt adevarate. Important este sa ajungi pe acoperis. Poti ajunge acolo pe scari de piatra, din lemn, din bambus sau cu o franghie ".... 
Daca acoperisul este eliberarea din casa mintii atunci niciodata prizonieratul in dualitatea bine-rau, lumina-intuneric nu ne va scoate din minte, din realitatea virtuala separata.

Nichita Stănescu spune : "Întunecând întunericul, iată porţile luminii... "

Carl Gustav Jung nu sustine lupta cu intunericul, ci constientizarea sa: "Cineva nu devine iluminat vizualizand/ imaginandu-si forme luminoase ( ramanand in minte), ci facand intunericul constient/constientizand intunericul"

"Lumina crede că circulă mai repede decât orice, dar este gresit. Nu contează cât de repede călătoreste lumina , constată ca întunericul a ajuns acolo inaintea ei si o asteapta mereu acolo."(Terry Pratchett, Reaper Man)

"Când aprindem o lumânare, aruncam, de asemenea, o umbră"(Ursula K. Le Guin)

Heraclit cunostea coincidenta contrariilor ( ziua si noaptea sunt acelasi lucru; acelasi pahar cu sau fara lumina) si spunea despre Hesiod ca nu era un mare invatat (cum il considerau toti grecii din vremea sa), ci un mare ignorant.
Heraclit spunea ca Hesiod era un idiot pe care toti grecii il ridicau in slavi pt cunoasterea sa. 
Hesiod s-a ales cu epitetul fiindca nu stia nici macar faptul ca "ziua" este identica cu "noaptea" (coincidenta contrariilor a fost redescoperita de Hegel, care o ilustreaza prin falsul antagonism dintre stapan si sclav sau dintre stapan si servitor. 
Azi se scriu carti de genul "Cum sa devi un lider", pt uzul celor care nu o sa fie niciodata lideri, fiindca important NU ESTE SA DEVENIM STAPANI PESTE ALTII ( orice stapan devine automat sclavul sclavului sau al instrumentului pe care il stapaneste), ci cum sa devenim stapani peste noi insine, cum sa ne eliberam de sub dictatura emotiilor, impulsurilor psiho-emotionale, a simturilor, a lacomiei, a poftelor, a instrumentelor cu care ne-am identificat: mintea, inima, corpul...
Toate religiile asociaza lumina cu binele si intunericul cu raul, si ne viruseaza indemnandu-ne sa luptam cu intunericul ( obstacolul este chiar lupta, fiindca intunericul este doar o lipsa a luminii si aceasta absenta dispare fara lupta, daca aducem o sursa de lumina intr-o incapere), cu o singura exceptie.. scoala eseniana cauta intrarea in INTUNERIC... care este REALITATEA SUPORT.. TEMELIA..VIDUL..ABSENTA... ca in buddhism. 
Diferenta intre zi si noapte este doar una cantitativa ( cantitatea de fotoni). 
Noaptea poate fi transformata in zi cu ochelari echipati cu multiplicatori de fotoni. 
Daca iesim din tipare vom intelege ca intre zi si noapte nu este nici o diferenta, fiindca este vorba de aceeazi entitate ... de acelasi pahar.. mai plin sau mai gol de fotoni..
Heraclit a facut o afirmatie paradoxala ("ne scăldăm şi nu ne scăldăm de două ori in apa aceluiaşi râu"), care indica faptul ca traim in doua lumi simultan (lumea efemera si lumea permanenta), dar din care contemporanii au ramas doar cu o jumatate de adevar ( traim doar in lumea efemera , non-permanenta sau iluzorie in care totul curge si se transforma astfel incat "nu ne putem scalda de doua ori in apa aceluiasi rau").
Fiintele umane nu au incetat niciodata sa fie copaci cu radacini in pamant (hrana materiala) si spre cer ( hrana spirituala), o punte intre cer si pamant. 
Viata este impartita in regn vegetal si in regn animal, doar de catre cei ce nu vad ca animalele sunt niste plante mobile, care-si poarta solul in interior. 
Unii cred ca sunt ceea ce mananca sau ca au nevoie de un pamant bun si astfel identificarea cu trupul ( materia) intra pe usa din spate. 
Orice radacina este simultan o antena de emisie si de receptie.. Trezirea sau eliberarea din minte inseamna sa puneti in repaus vorbaria interioara si sa treceti pe ascultare (Heraclit), pe receptie in loc de emisie. 
Din aceasta cauza in taoism se recomanda sa deveniti yin (feminini, receptivi, blanzi, flexibili), in loc de yang (masculini, emisivi, agresivi, rigizi). 
Prezenta constienta fara trecerea pe receptivitate/ascultare este imposibila. 
Din acest motiv Iisus ne cerea sa fim atenti la ceea ce iese (emisie vorbe, ganduri) iar nu la cea ce intra (hrana de toate genurile).

Lao Tzu: " Cand dau drumul la ceea ce eu sunt ( proiectiile si pretentiile egoului) , devin ceea ce ar trebui sa fiu ( redevin ceea ce am fost dintotdeauna)"

Mirahorian 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu