.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




vineri, 3 august 2018

Contact (1997)



Dr. Ellie Arroway (om de știință), si Dr. Palmer Joss (dr. in Teologie si consilier guvernamental):

"Ellie Arroway:   
- Ți-am citit cartea...Vrei să te citez? 
"Paradoxal, lucrurile pe care oamenii sunt cei mai avizi să le ințeleagă, știița nu este capabilă să le ofere."

Palmer Joss: 
- Da.

Ellie Arroway: 
- E ca și cum ai spune că știința l-a ucis pe Dumnezeu. 
Ce-ar fi dacă știința ar descoperi că EL nu a existat de la inceputuri?

(.....)

Ellie Arroway :
- Deci? Ce e preferabil? Atotputernicul Dumnezeu a creat Universul, apoi a decis să nu ne dea nicio dovadă a existenței Sale? 
Sau... EL nu există deloc, ci noi L-am creat ca să nu ne mai simțim mărunți și singuri?

Palmer Joss:
 - Nu știu. Nu mi-aș putea imagina o lume fără Dumnezeu. N-aș vrea.

Ellie Arroway:
 - De unde ști că nu te minți singur? 
Adică, eu... Am nevoie de o dovadă!

Palmer Joss:
 - Dovadă? 
Ellie, ți-ai iubit tatăl? Pe tatăl tău, l-ai iubit?

Ellie Arroway:
 - Da. Foarte mult...

Palmer Joss:
 - Dovedește."



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu