.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




joi, 17 septembrie 2015

Nina Cassian - "Marea conjuratie"


"Eu, care nu am avut niciodata functii, ci functia
de reproducere, nu te-am meritat decat pe tine,
balaie Isolda, fiica infinita a pantecului meu,
- eu, care nu am avut niciodata ambitii, ci ambitia
de a face din gerul acesta al literei "i"
spada extatica-a subredei vorbe"iubire",
- eu, care nu am avut niviodata sanse, ci sansa
de a trai surazand chiar cand, pe tamplele mele,
curgea, in loc de par si in loc de-amintiri,
suvita insultei, saliva ligheanelor,
- eu, care nu am avut niciodata puteri, ci puterea
de-a fi si de-a te imbratisa, dusmanul meu,
si de-a fi pregatita sa mor,

- eu, am avut totdeauna averea, avutul,
avand, a avea, de avut, avusesem si am."

- foto: Antonio Mora

Un comentariu:

  1. :) Frumos, dar tie nu ti se aplică. Pentru că verbul tău e ”a fi”. Și nimeni nu poate avea inainte de a fi.

    RăspundețiȘtergere