.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




luni, 1 iunie 2015

Grâu păzit de maci - de Mircea Dinescu


”Poetul dacă doarme netulburat în flori
treziţi-l voi prieteni căci vin scerători
cu palme înroşite ascunse printre maci
dacă eu tac tu mâine n-ai nici un drept să taci.
De mii de ani pământul precum un ceas e-ntors
aceiaşi cai mănâncă mereu acelaşi orz
unde mormântul ţine în braţe alt mormânt
ning oase de luceafăr pe-o gură de pământ
şi dragostea se duce mai sus de noi mai sus
iubim chiar răsăritul ce ne-a promis apus
cum ne-am întins în zare cu trupul ca un pod
şi-am îmblânzit zăpada venind din Polul Nord
şi fiarele vărsate de prea străine cuşti
(târziu în loc de gloanţe ardeau cuvinte-n puşti)
le-om arăta o ţară cu grâu păzit de maci,
când eu nu tac tu mâine n-ai nici un drept să taci.”

2 comentarii:

  1. ... sunt muta de admiratie!... >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. >:D<
    Si eu! Mai ales ca fiind nevoita sa mai stau in casa inca o luna ( am fost in ghips din cauza unei mici fracturi la genunchi), i-am dat aparatul foto sotului meu si l-am rugat sa caute macar cativa maci de pe marginea soselei...
    Eiiiii...si iata ca a gasit un lan intreg cu maci!

    RăspundețiȘtergere