.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




vineri, 11 martie 2011

"maestrul"

Ce usor mi-a fost sa fiu tanara !
A fost perioada in care toate mi-au fost daruite ...
Intelepciune sa fi avut, ca sa aleg ce imi era de folos ( O, Iisuse !)

Nu as fi reusit fara “maestrul” de laga mine . Imi dadea branci in lume , iar cand ma intorceam ranita , ma vindeca ...in asa fel incat ma ridicam si plecam ...mai atenta si mai serioasa .
Mosul-meu-Petre-plugar-cu-patru-clase, cel care citise doar “Maria-sa puiul padurii", “Borika” si poezia “ Numai una” ...se lauda cu batranetea lui pe care o dobandise din bunatatea lui Dumnezeu ( spunea el )
-“ Mi-a fost frica de Viata , si uite ca am facut-o , amestecand dragostea, razboiul si datoria .
Acum mi-e frica de Moarte ! Ha ! Asa si trebuie ! Asta-I Dumnezeu : Viata si Moarte si-nca ceva ce nu trebuie sa stim .Trebuie sa ne fie frica de EL!"
-Tataie, mata ai fost tanar ?
-"Da. Si-acum imi pastrez tineretea ...ascunsa sub pat.
Ia, sa o scoatem azi...fiindca-i zi de odihna .. Sa-ti povesteasca cate ceva ".
Ascultam, dar aveam voie sa intreb cate ceva :
- Cum e Dragostea , tataie ?
-"Eiiii...a mea avea parul impletit pe spate".
-Ahaaa....a mata e o femeie ! Unde este acum ?
-"Rareori ramane langa tine".
-De ceee ?
-"E greu de pastrat in lumea asta".
-De ceeee ?
-"Pentru ca toata lumea se aseaza intre tine si ea .Si trebuie sa lupti ".
-Ahaa...n-ai luptat.
-"Asa e ! Dar m-am multumit cu ce-mi era ingaduit si uite asa am crescut cinci fete si acum pe tine".
-Eu sunt nepoata ingaduita ?
-"Taci, fata! Esti lumina-ochilor-mei !"
-Dar dragostea ta ?
-"O tin langa tineretea mea, la intuneric, sub pat . O tin bine ascunsa . Nu trebuie s-o arat. Te uita la mine ! Ce fel de mos sunt eu ?"
-Paiii...bun si frumos !
-"Vezi ? Asta-i lauda mea . Nici nu-mi trebuie ciobul ala de oglinda.Tu ma barberesti si ma tunzi".
-Ha ! Te-am ciupi la inceput !
-"Ia si te gandeste la asta . Pana nu faci un pic de rau ...nu inveti sa faci bine".

***
Ce usor mi-a fost sa fiu tanara !
Viata mi se petrece ...
Si uite asa am ajuns sa-mi vad in oglinda chipul ce-mbatraneste.

“Nu e usor sa fii batran. Cere timp “

Sunt acum "maestru” din... "maestru “ .
Un amestec de vraja si vreme a pastrat legatura cu mosul-meu...
Eu sunt... el !

***
Si-am gasit,pentru tineretea mea, un loc...
In dulap, la intuneric ! :))


- foto: 1977

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu