.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




duminică, 22 februarie 2015

Rabindranath Tagore


"Partea mea din ce e mai bun pe această lume
îmi va veni din mâinile tale:
iată făgăduiala ta.
De aceea străluceşte lumina ta în lacrimile mele.
Mă tem să mă las călăuzit de alţii, ca să nu mă depărtez de tine, care aştepţi la o cotitură a drumului
să fii călăuza mea.
Merg cu îndârjire pe drumul meu,
până ce însăşi nebunia mea mi te va aduce la uşă.
Căci am făgăduiala ta că partea mea din ce e mai bun pe această lume, îmi va veni din mâinile tale.

Inima mea, fii gata să pleci
şi lasă-i să întârzie
pe cei ce trebuie să întârzie.
Căci numele tău a fost chemat în cerul dimineţii.
Nu aştepta pe nimeni!
Bobocul doreşte noapte şi rouă,
dar floarea înflorită strigă după libertatea luminii.
Rupe-ţi, inima mea, învelişul
şi ieşi la iveală!

Îngăduie: Să nu mă rog să fiu păzit de primejdii,
ci să le îndur fără teamă.
Să nu cerşesc alinarea durerii mele,
ci inima s-o birui.
Să nu caut tovarăşi pe câmpul de luptă al vieţii,
ci să mă încred în tăria mea.
Să nu mă rog înfiorat de teamă, să fiu mântuit,
ci să fiu răbdător în lupta pentru libertate.
Nu îngădui să fiu un mişel,
ce simte harul tău numai în noroc;
ci fă-mă să cunosc cârmuirea mâinii tale
în nenorocirea mea." 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu